Dansspetters

Deskundigheidsbevordering voor leerkrachten

Regelmatig horen we van leerkrachten dat de kinderen én zij zelf zo genoten hebben van danslessen. In hun zoektocht naar methodes om dans zelf in te zetten, komen ze veelal uit bij de methode Dansspetters. Eenmaal aangeschaft blijft de methode echter in de kast liggen, omdat men niet weet wat de mogelijkheden zijn.

Het toepassen van een methode is niet altijd iets wat je snel oppikt. Het kost soms wat tijd. Maar wanneer je eenmaal onder de knie hebt hoe het werkt en je jouw fantasie de vrije loop durft te laten, dan zijn de mogelijkheden eindeloos!

Voordelen van dans

  • kinderen die normaal minder opvallen in de klas, komen meer tot hun recht
  • kinderen leren op een sociale manier met
    elkaar om te gaan
  • kinderen leren respect te hebben voor een ander
  • Kinderen doen positieve ervaringen op
  • Kinderen krijgen zelfvertrouwen
  • Kinderen krijgen lesstof op een andere manier aangeboden

In deze training van 4 bijeenkomsten werd Dansspetters I, II en III met de deelnemers op een actieve manier doorgenomen, zodat ze met voldoende handvaten en zelfvertrouwen de methode op school uit de kast kunnen trekken.

Discipline: Dans
Thema: Dansspetters
Doelgroep: Leerkrachten
Aanbieder: RICK
Uitgevoerd bij: RICK
Duur van activiteit: 4 x 1,5 uur

Neem contact met ons op!

Norbert leurs
hoofd onderwijs
n.leurs@ku-cu.nl
Bregje Roos
coördinator voortgezet onderwijs
b.roos@ku-cu.nl
Marieke Scharroo
cultuurcoach Cranendonck & Heeze-Leende
m.scharroo@ku-cu.nl
Johannie van Tuel
cultuurcoach Weert & Nederweert
j.vantuel@ku-cu.nl
Chantal Noldus
medewerker onderwijs
c.noldus@ku-cu.nl

Ku+cu brengt mensen samen met kunst en cultuur
wij helpen u graag verder

 
neem contact met ons op!