Andere landen

Doel was om een schoolbreed project uit te voeren waarbij de kinderen in twee niveaus (1-2-3 en 4-5-6-7-8) groepsdoorbrekend met diverse materialen en technieken onderzochten wat de mogelijkheden ervan waren, als je een voorwerp wil maken waar je iets in kan bewaren.

Zo kun je in een vilten voorwerp bijv. geen water doen, maar wel een schelp. Of in een gesoldeerd bakje kan je een steen bewaren, maar geen zand... We kijken hiervoor ook naar voorbeelden uit andere landen, van dichtbij tot heel ver weg. Hoe wordt een bakje, tasje of kistje vormgegeven in bijv. China, Marokko of Engeland? Wat zijn de overeenkomsten en de verschillen?

De kinderen mochten kiezen welke techniek ze wilden gaan leren, konden dus met andere kinderen uit hogere of lagere groepen samen in een groepje terecht komen, en leren zo samen te werken, elkaar te helpen. Hiervoor konden verschillende technieken worden gekozen: kleien - solderen - vilten - steen bewerken - timmeren - vlechten met touw - karton snijden enz...

Discipline: Beeldend 3D, Beeldend Textiel
Thema: Samenwerken, Onderzoeken, Verbeelding, Receptief vermogen
Doelgroep: Groep 1 t/m Groep 8, Schoolbreed
Aanbieder: RICK
Uitgevoerd bij: BS Budschop - Nederweert
Duur van activiteit: 3 lessen van 1 à 1,5 uur

Neem contact met ons op!

Norbert leurs
hoofd onderwijs
n.leurs@ku-cu.nl
Bregje Roos
co├Ârdinator voortgezet onderwijs
b.roos@ku-cu.nl
Marieke Scharroo
cultuurcoach Cranendonck & Heeze-Leende
m.scharroo@ku-cu.nl
Johannie van Tuel
cultuurcoach Weert & Nederweert
j.vantuel@ku-cu.nl
Chantal Noldus
medewerker onderwijs
c.noldus@ku-cu.nl

Ku+cu brengt mensen samen met kunst en cultuur
wij helpen u graag verder

 
neem contact met ons op!